[Review] Night In The Woods

Recenzii sau articole care abordează un anumit subiect legat de games/media/hardware/lifestyle, scrise de către userii forumului.

Moderator: Mahdi

Woozie
Space Invader
Posts: 3
Joined: 28 Feb 2017, 18:14

[Review] Night In The Woods

Postby Woozie » 28 Feb 2017, 18:41

Să spui că scena indie aduce titluri bune în fiecare an e un lucru ce n-o să surprindă vreun butonator de tastaturi și/sau gamepad-uri ce-a descoperit internetul. O sumedenie de titluri grozave au ieșit din căpșoarele unor indivizi ce nu aveau în spate milioane de dolari. Menționez aici încă neterminatul Kentucky Route Zero și To The Moon, atât datorită apropierii față de jocul pe care-o să-l discut în rândurile ce urmează, cât și faptului că au un loc numai al lor în sufletul meu negru și mic. Night In The Woods, dezvoltat de studioul Infinite Fall, se prezintă ca un side-scrolling adventure 2D ce pune accentul pe atmosferă și pe latura narativă.
Image

Pe parcursul jocului, controlezi și intri in pielea protagonsitei Mae Borowski, o pisică antropomorfizată, de douăzeci de ani, proaspăt reîntoarsă în orașul ei natal după ce ia decizia de a renunța la facultate. Urmează apoi o (re)familiarizare cu locul în care a crescut. Pe măsură ce Mae explorează și discută cu oamenii lui, jucătorul descoperă din ce în ce mai multe detalii, încât, încet-încet, Possum Springs, orășelul ce găzduiește acțiunea, primește un portret cu foarte multe nuanțe. Aici, mă refer atât vizual, stilul grafic și uzul culorilor fiind excepțional, cât și la nivel de condiții de viață. Vieți simple, împinse alene de timp, ajung să releve puțină liniște, o împăcare cu monotonia vieții de individ apartenent clasei muncitoare dar și o serie de nemulțumiri de diferite facturi. Spre exemplu, înspre final, tatăl protagonistei aproape explodează într-o tiradă despre cum cândva, un loc de muncă acoperea toate cheltuielile necesare și permitea și accesul către puțină „viață” în afară, unde în prezentul acțiunii din joc, acesta abia reușește să mențină plătite asigurarea de sănătate și impozitul pe casă.

Temele sociale abordate sunt destule, pornind de la alienare, la statulul muncitorului, precum și percepția unui tânăr angajat asupra job-ului său. Prietenii protagonistei, un grup format dintr-o reptilă apatică la suprafață, o vulpe anarhistă și un urs radical ateu, își au propria abordare asupra lucrurilor. Unde Gregg, vulpea menționată mai sus, reușește să rămână în mare parte la fel cum era înainte ca Mae să plece la facultate, Beatrice, reptila, duce o existență mult mai îngreunată. Acest lucru este cauzat atât de factori ce țin de interior cât și de exterior. Per total, putem vedea în cele două personaje extremele axei pe care Mae se găsește, odată întoarsă acasă, la un capăt având responsabilitățile asociate vieții de adult, pe când la celălalt rămâne lipsa de griji și jovialitatea asociată copilăriei. Jocul permite jucătorului să facă alegeri în anumite momente ale poveștii, aceste alegeri implicând, uneori, actul de a petrece o noapte în compania unuia dintre cele trei personaje din gașcă, lucru ce oferă o doză de rejucabilitate.
Image

Pe langă cei patru amici din grup, Mae poate discuta și cu alte persoane din oraș. Este interesant cum, pe măsură ce intri în discuție cu toate aceste personaje, Possum Springs prinde viață. Desigur, e o viață foarte docilă, însă, sub vălul de rutină, ceva pulsează, în mod clar. Scriitura reușește să mențină un nivel calitativ constant. Pe lângă asta, avem de-a face cu schimbări de ton, treceri de la dramatism la un ton umoristic și o doză sănătoasă de sarcasm. Acest element, cuplat cu uzul inspirat al culorilor pentru a amplifica anumite stări, sau a sugera drumuri și pericole, reușește să ofere imersiune completă pe parcursul celor 10-12 ore de gameplay.

Vorbind de gameplay, Night In The Woods are, în mod cert, o abordare mai light. În cea mai mare porțiune a timpului, jocul este un platformer destul de simplist. Ca să ajungi în locuri înalte, locuri ce pot găzdui personaje, obiecte sau alte lucruri ce o vor face pe Mae să spună câte ceva despre împrejurimi, trebuie să navighezi cabluri de înaltă tensiune, acoperișuri ale clădirilor și multe alte obiecte prezente în mediul înconjurător. Același principiu este folosit și în timpul secvențelor ce au loc în visele protagonistei, vise cu o tentă suprarealistă. Când nu e platformer, Night In The Woods are bucăți ce includ puzzle-uri, repetiții cu trupa ce se desfășoară ca niște mini-game-uri scoase direct din Guitar Hero și, poate preferatul meu, un mini-game ce apare când încerci să furi câte ceva (un covrig, poate, cu care să hrănești niște pui de șobolani uitați într-o cameră dintr-un apartament abandonat), mini-game ce implică să stai nemișcat până când vânzătorul își ia ochii de pe tine. Când merge la culcare sau se trezește, Mae poate folosi laptop-ul propriu, ce-i oferă acces la conversații prin intermediul unei aplicații messenger si la un joculeț, Demontower. Demontower e un joc în joc, ce beneficiază de aceeași atenție la detaliu și calitate ca jocul din care face parte, fiind un dungeon crawler inspirat din era demult apusă și mai recent reînviată a pixel art-ului. Avem, astfel, de-a face cu un melanj de idei de gameplay luate din locuri variate ce reușește, alături de celelalte elemente, să mențină imersiunea jucătorului în lumea jocului. Chiar dacă, în esență, o jumătate de joc e petrecută plimbându-te prin aceleași locații, rutina aceasta rămâne doar în interiorul lumii jocului, nefăcându-se simțită în afara acesteia.
Image

Pe lângă calitatea vizuală, dată de folosirea dibace a culorilor și de stilul grafic foarte curat, dar și cea auditivă, dată de o coloană sonoră originală ce i se potrivește jocului precum o mănușă, Night In The Woods reușește să pună în discuție niște probleme cât se poate de reale și care nu sunt rezervate doar unei potențiale părți ale Americii, ce probabil servește ca sursă de inspirație pentru micul orășel în care se petrece acțiunea. De nenumărate ori, m-am găsit identificându-mă cu personajele de pe ecran, resimțind senzațiile prin care trec acestea. Temele discutate ies din sfera socialului, înspre final, ajungând înspre religios și chiar cosmic, inclus fiind și-un mic tribut adus tătucii Lovecraft.

Night In The Woods m-a surprins într-un mod neașteptat de plăcut. Titlul reprezintă încă o dovadă că jocurile video pot fi o platformă legitimă pentru a prezenta și discuta situații și teme cât se poate de serioase. La fel ca To The Moon și Kentucky Route Zero, jocul se oprește asupra vieții duse de oameni simpli, nesfiindu-se de la a pătrunde în porțiuni mai puțin fericite ale acesteia. Cu o prezentare șlefuită și o lume foarte greu de ignorat, odata ce pătrunzi in ea, Night In The Woods e unul dintre cele mai emoționante și bine construite jocuri indie pe care am avut ocazia să le încerc.
"Tot ce vreau în viață e să nu mor călcat de-o bicicletă." - Cineva, cândva, poate.
User avatar
TheGrandSirPiggy
Space Invader
Posts: 14
Joined: 19 Feb 2017, 14:49

Re: [Review] Night In The Woods

Postby TheGrandSirPiggy » 1 Mar 2017, 16:45

Loved it! Sună ca jocul perfect pentru mine în acest moment! Keep up the good work!
Those four minutes before brain death are all I need 8-) :mrgreen:
Woozie
Space Invader
Posts: 3
Joined: 28 Feb 2017, 18:14

Re: [Review] Night In The Woods

Postby Woozie » 1 Mar 2017, 19:49

TheGrandSirPiggy wrote:Loved it! Sună ca jocul perfect pentru mine în acest moment! Keep up the good work!

Aye. Many thanks! :D
"Tot ce vreau în viață e să nu mor călcat de-o bicicletă." - Cineva, cândva, poate.
User avatar
Mahdi
Hammer Haunt
Posts: 2017
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: [Review] Night In The Woods

Postby Mahdi » 4 Mar 2017, 19:42

Nu am mai auzit de Night in the Woods până acum. Ai spus însă cuvintele magice - Kentucky Route Zero - și mi-ai stârnit interesul.

La articol se mai putea lucra. Mă refer în special la lungimea frazelor. Mi se par prea greoaie pe alocuri, creează impresia cuiva care încearcă să spună prea multe într-o suflare. Vezi de exemplu fraza de mai jos:

Când nu e platformer, Night In The Woods are bucăți ce includ puzzle-uri, repetiții cu trupa ce se desfășoară ca niște mini-game-uri scoase direct din Guitar Hero și, poate preferatul meu, un mini-game ce apare când încerci să furi câte ceva (un covrig, poate, cu care să hrănești niște pui de șobolani uitați într-o cameră dintr-un apartament abandonat), mini-game ce implică să stai nemișcat până când vânzătorul își ia ochii de pe tine.


Ar fi putut fi "spartă" în felul următor:

Night in the Woods nu este însă un simplu platformer. Din loc în loc trebuie să rezolvi puzzle-uri și mini game-uri care vin sub diverse forme. De exemplu repetițiile cu trupa îmbracă forma unui mini-game influențat puternic de Guitar Hero. Preferatul meu este însă mini-game-ul care apare când trebuie să furi ceva. Rămâi nemișcat până când vânzătorul își ia ochii de pe tine, apoi șutești un covrig cu care poți hrăni mai târziu niște pui de șobolani orfani.


Evident, și exemplul ăsta poate fi îmbunătățit la rândul lui. Dar prinzi ideea. :) Cum îi spuneam și lui TheGrandSirPiggy, keep it simple.
User avatar
ne0lith
proxe.net
Posts: 905
Joined: 2 Mar 2014, 15:58

Re: [Review] Night In The Woods

Postby ne0lith » 7 Mar 2017, 14:19

Joc si eu Night In the Woods in perioada asta. Mi se pare oarecum ciudat ca totusi imi place in conditiile in care mare parte din scriitura ma enerveaza - recenzia de la RPS a cam pus punctul pe i, desi as zice ca pentru mine jocul e tras mai mult in jos de aspectul asta decat ma asteptam.

Problema cea mai evidenta este faptul ca Mae nu vorbeste si nu se comporta nicidecum ca o persoana de 20 ani - replicile si umorul ei s-ar potrivi mai degraba unui copil de 12 ani ce incearca sa fie cool. Linii in genul: "That's like, whatever." sau "FOR REALZZZ? YOU ARE SO KICKASS!" sumarizeaza perfect atitudinea ei jenanta, cu atat mai mult cu cat le intalnesti la tot pasul. Protagonista nu pare sa ia nimic in serios si nu priveste niciodata mai departe de urmatoarea distractie, iar faptul ca asta se realizeaza prin "aventuri" copilaresti nu ajuta deloc. Poate as fi fost mai implicat in dificultatea ei de a se adapta unei vieti de adult daca as fi intalnit o mai mare urma de verosimilate. Insa in conditiile in care dupa 2 ani de facultate, Mae nu a depasit nivelul aruncatului cu oua in geamurile vecinilor (vorbind la modul general), e cam greu sa te identifici cu mentalitea ei.

De altfel, am vazut ca imaturitatea protagonistei este remarcata de unele NPC-uri, dar e greu sa gasesti justificari cand alte personaje de aceeasi varsta se comporta exact la fel (vezi Gregg).

Astea fiind zise, imi place stilul vizual si sunt curios sa vad ce se intampla dincolo de prima jumatate a jocului. Am avut mereu o slabiciune pentru lumile astea mici in care ajungi sa cunosti localnicii. Temele serioase m-ar fi lovit cu siguranta mai mult daca personajele ar fi fost un pic mai convingatoare (inteleg ca stilul asta copilaros si "cute" este o decizie de design, dar cred ca s-a exagerat putin avand in vedere subiectele abordate). Sper ca lucrurile sa se dezvolte mai frumos pe parcurs.
"da" - chestrony, 2016
User avatar
ne0lith
proxe.net
Posts: 905
Joined: 2 Mar 2014, 15:58

Re: [Review] Night In The Woods

Postby ne0lith » 7 Mar 2017, 15:01

Am uitat sa mentionez si nu mai merge editul: mi-a placut articolul si sper sa mai vad si altele. Sunt de acord cu ce a zis Mahdi, dar din fericire nu ai suficiente segmente greoaie pentru a face intregul text greu de parcurs.
"da" - chestrony, 2016
Woozie
Space Invader
Posts: 3
Joined: 28 Feb 2017, 18:14

Re: [Review] Night In The Woods

Postby Woozie » 2 Jun 2017, 14:18

ne0lith wrote:Problema cea mai evidenta este faptul ca Mae nu vorbeste si nu se comporta nicidecum ca o persoana de 20 ani - replicile si umorul ei s-ar potrivi mai degraba unui copil de 12 ani ce incearca sa fie cool. Linii in genul: "That's like, whatever." sau "FOR REALZZZ? YOU ARE SO KICKASS!" sumarizeaza perfect atitudinea ei jenanta, cu atat mai mult cu cat le intalnesti la tot pasul. Protagonista nu pare sa ia nimic in serios si nu priveste niciodata mai departe de urmatoarea distractie, iar faptul ca asta se realizeaza prin "aventuri" copilaresti nu ajuta deloc. Poate as fi fost mai implicat in dificultatea ei de a se adapta unei vieti de adult daca as fi intalnit o mai mare urma de verosimilate. Insa in conditiile in care dupa 2 ani de facultate, Mae nu a depasit nivelul aruncatului cu oua in geamurile vecinilor (vorbind la modul general), e cam greu sa te identifici cu mentalitea ei.


E probabil o chestiune de gust. Pe mine m-a prins abordarea asta. Cred ca faptul ca nu se comporta asemenea unei persoane de 20 e cumva de asteptat, dat fiind faptul ca renunta la facultate. Dar poate sa ma fi atins ceva mai mult toata situatia aia a individei care nu-si chiar gaseste locul. Vorbim de 20 de ani, totusi. Mi se pare inca normal sa vrei, sa te indrepti inspre aruncatul cu oua in geamurile vecinilor, daca mi-e permis sa te citez. Desi presupun (si sper) c-ai trecut prin tot jocul pana acum, posibil sa fii ceva mai multumit daca interactionezi cu Beatrice cand ai de ales dintre ea si Gregg. Eu am mers si-si, desi, lunile ce-au trecut de cand am scris recenzia fac sa fie greu sa-mi chiar amintesc in ce masura.

Mahdi wrote: La articol se mai putea lucra. Mă refer în special la lungimea frazelor. Mi se par prea greoaie pe alocuri, creează impresia cuiva care încearcă să spună prea multe într-o suflare.


Sincer sa fiu l-am "scuipat" intr-o seara, chestie ce nu se intampla, de regula, cand scriu recenzii. Intr-adevar, ar mai fi fost lucruri de spus, dar, na, phat l00tz + alte lucruri care atarnau deasupra capsorului meu au facut sa fie-n felul asta. Sunt multumit-ish de felul in care a iesit, in final.

Chestia cu lungimea frazelor e-o treaba cu care ma lupt de vreme buna, in special cand scriu in engleza (si-acolo cred ca-i ceva mai grava problema, fiindca romaneza are cumva o tendinta inspre fraze ceva mai interminabile). Partea frustranta e ca desi recitesc articolele cu voce tare inainte sa le urc pe-unde le urc, imi scapa tot felul de carnaciori supraponderali si exprimari dubioase. Multumiri (foarte) intarziate pentru feedback, in orice caz!
"Tot ce vreau în viață e să nu mor călcat de-o bicicletă." - Cineva, cândva, poate.

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest